Monday 4 July 2011

Latar Belakang MZ Style Collection

MZ STYLE COLLECTION telah menjalankan operasi perniagaannya sejak beberapa bulan yang lalu, iaitu dalam pertengahan bulan 6, tahun 2010 secara kecil2an. Pemilik syarikat ini adalah hak milik bumiputera melayu dan yang dimananya seorang wanita yang merupakan anak jati kemasek, kemaman.
Setelah syarikat ini beroperasi secara komersial, ramai pelanggan tetap mengambil barang2 secara borong, bayaran secara ansuran, bayaran secara kali dan sebagainya, antara pelanggan2 yang kebiasaan adalah tergolong dari kakitangan petronas, kakitangan kerajaan, datang dari dungun, kemaman & sekitar kawasannya. Pemilik mengambil keputusan untuk menubuhkan syarikat MZ Style Collection ini secara rasminya pada 16 November 2010 iaitu bermodalkan pendahuluan dengan RM5,000 di ambil dari duit simpanan tabung beliau & suami dan telah membuka akaun syarikat dengan CIMB cawangan kerteh.
Permintaan dari pelanggan semakin tinggi dari sebulan ke sebulan. Operasi syarikat ini amat terhad kerana tempat operasi sementara adalah di rumah kediaman ibubapanya sebagai kedai & menyimpan barang2 tersebut. MZ bercadang untuk perancangan di masa yang terdekat ini akan memohon kedai untuk meluaskan lagi perniagaan “Decoration ala2 English style & Islamic” beliau bercadang dimasa2 akan datang akan memperluaskan lagi empayar beliau. MZ menawarkan dengan harga lebih jauh rendah dari pasaraya & kedai2 yang sekitar kawasannya.

Antara perkhidmatan yang di sediakan Di MZ Style Collection adalah seperti berikut :-

·        Menjual dan membekal barang2 perhiasan dalaman rumah ( English style & Islamic ).
·        Menyediakan package perkahwinan lengkap seperti pelamin, baju pengantin, makan beradab, P.A system yang lengkap, perkhidmatan DJ/pengacara/penyayi/facial muka, sewa kanopi ( besar/kecil ) 

·        Menjual barang2 cenderahati/hadiah/cadar tidur/selimut/kerusi/frame gambar bunga & ayat2 suci Al-quran & etc.
·        Penasihat untuk hiasan dalaman rumah.



Lokasi kedai kami adalah seperti di bawah:-







No comments:

Post a Comment